W Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie powołuje się następujące rady dyscyplin na poszczególnych Wydziałach:

Wydział Nauk Humanistycznych

Rada dyscypliny filozofia
Rada dyscypliny historia
Rada dyscypliny językoznawstwo 
Rada dyscypliny literaturoznawstwo

 

Wydział Nauk Społecznych

Rada dyscypliny pedagogika
Rada dyscypliny nauki o polityce i administracji
Rada dyscypliny geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna
Rada dyscypliny nauki o bezpieczeństwie

 

Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych

Rada dyscypliny matematyka
Rada dyscypliny nauki fizyczne
Rada dyscypliny nauki biologiczne

 

Wydział Sztuki

Rada dyscypliny sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2019 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie utworzenia rad dyscyplin

W strukturze Uczelni, z dniem 30 września 2019 r. znosi się wydziały funkcjonujące na mocy Statutu z dnia 24 kwietnia 2017 r. z późn. zm.:

  1. Wydział Geograficzno-Biologiczny
  2. Wydział Humanistyczny
  3. Wydział Filologiczny
  4. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny
  5. Wydział Pedagogiczny
  6. Wydział Politologii
  7. Wydział Sztuki

Kadencja dziekanów i prodziekanów wydziałów, o których mowa w ust. 1 oraz rad tych wydziałów wygasa 30 września 2019 r.

 

W strukturze Uczelni, z dniem 1 października 2019 r. tworzy się następujące wydziały w oparciu o dyscypliny jednej dziedziny:

  1. Wydział Nauk Humanistycznych
  2. Wydział Nauk Społecznych
  3. Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
  4. Wydział Sztuki

Rektor powoła pierwszych dziekanów wydziałów, o których mowa w ust. 1 do 15 lipca 2019 r. zgodnie z § 42 Statutu.

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R/Z.0201-31/2019 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie utworzenia Wydziałów

W Uniwersytecie Pedagogicznym utworzono Szkołę doktorską.

Szkołą Doktorską kieruje dyrektor szkoły doktorskiej. W szkole doktorskiej działa rada szkoły.

 

Zadania dyrektora

  1. Do zadań dyrektora należy w szczególności:
    • kierowanie szkołą doktorską;
    • sprawowanie nadzoru nad kształceniem doktorantów, w tym nad realizacją programu kształcenia;
    • organizowanie procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej;
    • monitorowanie jakości kształcenia w szkole doktorskiej oraz jakości opieki naukowej;
    • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresach określonych w odrębnym zarządzeniu Rektora;
    • dysponowanie środkami finansowymi w ramach przyznanych środków oraz udzielonego upoważnienia, zgodnie z zasadami określonymi przez Rektora;
    • powoływanie komisji ocen śródokresowych w porozumieniu z właściwą radą dyscypliny;
    • sprawowanie nadzoru nad sposobem przeprowadzania ocen śródokresowych;
    • podejmowanie rozstrzygnięć związanych z kształceniem doktorantów;
    • współpraca z radami dyscyplin i dziekanami odpowiednich wydziałów w zakresie związanym z kształceniem doktorantów oraz procesem wyznaczania promotora lub promotorów;
    • współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie kształcenia doktorantów;
    • wspieranie aktywności grantowej oraz mobilności krajowej i międzynarodowej doktorantów;
    • dbałość o sprawy socjalno-bytowe doktorantów;
    • sprawowanie nadzoru nad studiami doktoranckimi rozpoczętymi przed rokiem akademickim 2019/2020;
    • sprawowanie nadzoru nad osobami ubiegającymi się o stopień doktora w trybie eksternistycznym;
    • przewodniczenie radzie szkoły doktorskiej;
    • przygotowanie szkoły doktorskiej do ewaluacji;
    • współpraca z samorządem doktorantów.
  2. Kierując szkołą doktorską, dyrektor jest zobowiązany realizować plan rzeczowo-finansowy Uniwersytetu
    i odpowiada za gospodarkę finansową szkoły doktorskiej.

 

Zadania Rady

  1. Do zadań rady należy:
    • opracowanie strategii rozwoju oraz zasad funkcjonowania szkoły doktorskiej, a następnie monitorowanie realizacji oraz ewaluacja przyjętej strategii i zasad funkcjonowania;
    • dbałość o wysoką jakość procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej, w szczególności wyrażanie opinii w sprawie zasad i kryteriów rekrutacji;
    • dbałość o zapewnienie wysokiej jakości procesu kształcenia doktorantów oraz przygotowywanych przez nich rozpraw doktorskich;
    • wyrażanie opinii w sprawie regulaminu szkoły doktorskiej;
    • wyrażanie opinii dla Senatu w sprawach dotyczących kształcenia doktorantów, w tym w sprawie programów kształcenia oraz w sprawie kwalifikacji nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie w szkole doktorskiej;
    • koordynowanie procesu opracowania programów kształcenia w szkole doktorskiej;
    • wyrażanie opinii w sprawie wytycznych oraz zasad przygotowania indywidualnego planu badawczego doktorantów;
    • wyrażanie opinii w sprawie zasad przeprowadzenia oceny śródokresowej.
  2. Pracami rady kieruje przewodniczący.
  3. Uchwały rady zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego.

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R/Z.0201-6/2019 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej z dnia 22 marca 2019 roku w sprawie utworzenia szkoły doktorskiej