studia pierwszego stopnia, profil ogólnoakademicki
Sylwetka absolwenta
- Posiada wiedzę:
- pedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną, obejmującą terminologię, teorie i metodologię badań,
- na temat zasad i norm etycznych oraz społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej,
- na temat planowania i organizowania własnego rozwoju zawodowego.
- W zakresie umiejętności:
- nawiązuje i podtrzymuje komunikację interpersonalną w języku ojczystym i obcym na poziomie B2,
- posługuje się warsztatem diagnostycznym,
- wyszukuje informacje korzystając z różnorodnych źródeł, analizuje je i ocenia,
- pracuje w zespole według celów i wskazówek formułowanych przez kierownika zespołu,
- posługuje się pojęciami teoretycznymi, badawczymi i pojęciami właściwymi dla pedagogiki,
- formułuje i wyraża własne poglądy dotyczące zagadnień z zakresu pedagogiki i dyscyplin współpracujących,
- samodzielnie zdobywa i wzbogaca wiedzę oraz przekazuje ją innym,
- działa skutecznie i etycznie.
- Wykazuje się kompetencjami społecznymi:
- rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego,
- samodzielnie podejmuje działania pedagogiczne i społeczne,
- podejmuje refleksję etyczną w odniesieniu do wykonywanej pracy,
- ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w badaniach pedagogicznych,
- utrzymuje i rozwija więzi społeczne.
Uzyskiwane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe
Absolwent studiów pierwszego stopnia posiada, w zależności od ukończonej specjalności, przygotowanie teoretyczne i praktyczne do pełnienia roli zawodowej:
- pedagoga,
- andragoga,
- wychowawcy w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych, instytucjach pieczy zastępczej, służbie więziennej, ośrodkach readaptacji społecznej,
- animatora czasu wolnego,
- pedagoga animacji kulturalnej,
- specjalisty promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej,
- wykładowcy na kursach (edukator, trener),
- opiekuna w ośrodkach dla cudzoziemców, placówkach dla samotnych matek, klubach integracji społecznej, schroniskach dla bezdomnych,
- specjalisty profilaktyki społecznej w centach pomocy rodzinie, w strukturach prewencyjnych policji.
Absolwent po ukończeniu trzyletnich studiów pierwszego stopnia na kierunku: pedagogika jest przygotowany do pracy w różnych obszarach działalności edukacyjnej, wychowawczej w placówkach oświatowych, wychowawczych i opiekuńczych, w placówkach wsparcia dziennego oraz instytucjach pieczy zastępczej, firmach szkoleniowych, centrach aktywności w państwowej i samorządowej administracji oświatowej, a także samozatrudnienia. Ważnym i znaczącym czynnikiem wzbogacającym pedagogiczne kompetencje absolwentów są specjalności, które wyraźnie konkretyzują kwalifikacje. Szczegółowe kompetencje zawodowe absolwent uzyskuje w zakresie wybranej przez siebie specjalności. Ponadto zna język na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy; niezależnie od specjalności ma opanowaną umiejętność wykorzystania nowoczesnych technologii w kreowaniu i realizowaniu zadań edukacyjnych oraz pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Dostęp do dalszych studiów
Uzyskany tytuł zawodowy (licencjat) daje możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia oraz podnoszenia kwalifikacji na studiach podyplomowych.
Kontakt
Instytut Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny
Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 414
telefon 12 662 65 99
telefon 12 662 66 00
inow@up.krakow.pl