Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się

§ 1

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
  2. Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 500,00 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 1000,00 zł.
  3. Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
    1. korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
    2. wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
    3. realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
    4. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 4500 zł.
    5. Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
      6. Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 500 zł.


§ 2

Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:

Kierunek studiówStawka godzinowa (PLN)
administracja 16
architektura informacji 18
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja 16
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 16
bezpieczeństwo międzynarodowe 16
bezpieczeństwo narodowe 16
bioinformatyka 30
biologia 30
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego 20
cyberbezpieczeństwo 30
dziennikarstwo 16
edukacja techniczno-informatyczna 30
ekonomia 20
ekoturystyka 30
etyka – mediacje i negocjacje 16
filologia angielska 20
filologia germańska 20
filologia polska 20
geografia 30
geopolityka 30
gospodarka przestrzenna 30
historia 16
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych 16
informatyka 30
inżynieria bezpieczeństwa 30
kryminalistyka 25
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 20
logistyka 25
matematyka 30
media content & creative writing 20
międzynarodowa polityka społeczna i analityka 16
nauczyciel biologii i geografii 30
ochrona ludności i obrona cywilna 25
pedagogika 20
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 20
pedagogika resocjalizacyjna 20
pedagogika specjalna 20
pedagogika szkolna z edukacją techniczną 20
praca socjalna 20
prawo 16
psychologia 20
psychologia i biologia zwierząt 30
socjologia 20
stosunki międzynarodowe 16
turystyka historyczna i muzealnictwo 20
turystyka i rekreacja 30
zarządzanie 20
zarządzanie kryzysowe 20
zarządzanie ochroną środowiska 20
zarządzanie w służbach społecznych 20

 

§ 3

  1. Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
  2. Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
  3. Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.


§ 4

Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest
zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:

  1. za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 40 złotych;
  2. za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:

 

Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowychStawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN)
tygodniowa (1–29 godzin) 160 (140 + 20)
dwutygodniowa (30–44 godzin) 200
trzytygodniowa (45–59 godzin) 240
czterotygodniowa (60–74 godzin) 280
pięciotygodniowa (75–90 godzin) 320
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) 360

 

§ 5

Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.31.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025

Cudzoziemcy studiujący na zasadach odpłatności w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wnoszą opłaty za studia semestralnie. Student wnosi opłatę na konto wskazane przez Uczelnię w złotych polskich (PLN) lub w przeliczeniu na euro (EUR) według kursu średniego euro Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu (roboczym) poprzedzającym dzień dokonania wpłaty. W przypadku wniesienia opłaty w euro (EUR) przeliczoną kwotę należy zaokrąglić do pełnych euro (EUR) w dół, na korzyść studenta/doktoranta.

Cudzoziemcy odbywający naukę na studiach niestacjonarnych wnoszą opłatę za naukę w wysokości takiej samej jak obywatele polscy (wysokość opłat za studia niestacjonarne jednolite magisterskie).

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.30.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych oraz kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025

Wysokość opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia stacjonarne i niestacjonarne wnoszonej przez kandydatów w roku akademickim 2024/2025

1Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie zobowiązany jest do wniesienia opłaty rekrutacyjnej za każdy wybrany kierunek studiów, odrębnie w przypadku rekrutacji na różne poziomy (studia I lub II stopnia) i formy studiów (stacjonarne lub niestacjonarne), na który kandydat rekrutuje w wysokości 150 złotych:

  • art & design (studia stacjonarne II stopnia)
  • art & science (studia stacjonarne II stopnia)
  • design (studia stacjonarne I stopnia)
  • digital design (studia stacjonarne I stopnia)
  • grafika (studia stacjonarne I stopnia)
  • komunikacja wizualna (studia stacjonarne I stopnia)
  • malarstwo (studia stacjonarne I i II stopnia)
  • sztuka i edukacja (studia stacjonarne I i II stopnia)
  • sztuka i media (studia stacjonarne I stopnia)


85 złotych na pozostałe kierunki.

2Powyższe stawki opłat rekrutacyjnych obowiązują zarówno obywateli polskich, jak i cudzoziemców.

3Warunkiem podjęcia czynności rekrutacyjnych przez Uczelnię jest uiszczenie przez kandydata w terminie opłaty rekrutacyjnej w pełnej wysokości.

4Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną na przypisany mu numer konta bankowego, wygenerowany podczas elektronicznej rejestracji.

5Dokonana przez kandydata opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi. Wyjątkiem jest nieuruchomienie kierunku na danym poziomie czy formie studiów, rezygnacja kandydata z postępowania rekrutacyjnego w terminie do dnia zakończenia rejestracji, a także przypadek zaksięgowania opłaty po wyznaczonym terminie rejestracji, co skutkowało niepotwierdzeniem zgłoszenia z powodu zbyt późnego wniesienia opłaty.

6Zwrotu opłaty dokonuje się na podstawie rezygnacji kandydata złożonej za pośrednictwem indywidualnego konta w elektronicznym systemie rekrutacyjnym, przy czym rezygnacja musi nastąpić nie później niż w ostatnim dniu wyznaczonego terminu rejestracji. Wszelkie koszty manipulacyjne, w szczególności związane z obsługą przelewu, zwrotu błędnie wniesionej opłaty, czy przeksięgowaniem środków ponosi kandydat. Zwroty realizowane są po całkowitym zakończeniu procesu rekrutacji w Uniwersytecie (listopad–grudzień danego roku).

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.28.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie wysokości opłat wnoszonych przez kandydatów za postępowanie związane z przyjęciem na studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia, studia jednolite magisterskie, studia podyplomowe oraz do Szkoły Doktorskiej w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w roku akademickim 2024/2025

trzy znaki zapytania


Gdzie znajdę informację na temat studiów prowadzonych na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie?

Informacje zamieszczone są w zakładce Kandydat.

Gdzie uzyskam więcej informacji na temat prowadzonych studiów?

Szczegółowych informacji udzielają jednostki prowadzące poszczególne kierunki studiów.

Jak wygląda proces rekrutacji?

Kandydat, który chce ubiegać się o przyjęcie na studia stacjonarne lub niestacjonarne, pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite magisterskie w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zobowiązany jest do:

  • utworzenia konta w systemie rekrutacyjnym IRK na stronie internetowej Rekrutacja na studia (początek rejestracji: 1 czerwca 2024 roku);
  • uzupełnienia danych osobowych oraz zamieszczenia fotografii;
  • uzupełnienia informacji o wykształceniu oraz wpisania wyników i zamieszczenia skanu wymaganych dokumentów;
  • wyboru kierunku studiów;
  • wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto bankowe, wygenerowane przez system IRK;
  • dokonania wpisu na studia w wyznaczonym terminie (pod warunkiem zakwalifikowania do przyjęcia na studia).

 

Jakie dokumenty muszę złożyć, chcąc ubiegać się o przyjęcie na studia?

Każdy kandydat na studia zamieszcza w systemie skany niżej wymienionych dokumentów:

  • skan świadectwa dojrzałości;
  • skan aneksu do świadectwa dojrzałości – w przypadku poprawy lub uzupełnienia matury;
  • skan dyplomu licencjata, inżyniera lub magistra – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Kandydaci – absolwenci roku 2023/2024 ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą zamieścić skan zaświadczenia o zdaniu egzaminu dyplomowego i uzyskanej ocenie na dyplomie. Kopię dyplomu wraz oryginałem do wglądu kandydat zobowiązany jest doręczyć do Centrum Obsługi Studenta.

 

W jaki sposób mogę dokonać opłaty rekrutacyjnej?

Kandydat może wnieść opłatę na indywidualnie przypisany mu podczas elektronicznej rejestracji numer konta bankowego. Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jedynie w przypadku nieuruchomienia kierunku (ścieżki kształcenia) lub rezygnacji kandydata z rekrutacji na studia tylko do momentu ostatniego dnia elektronicznej rejestracji na wybranym kierunku (ścieżce kształcenia) za pomocą kliknięcia przycisku „rezygnuj”. Zwroty opłat rekrutacyjnych będą realizowane po zakończeniu całego procesu rekrutacji (listopad 2024).

Chcę zarejestrować się na kilka kierunków studiów. Ile wpłat mam dokonać?

Opłata rekrutacyjna jest osobna dla każdego kierunku studiów (dla każdej ścieżki kształcenia). Jeśli kandydat rejestruje się na przykład na trzy kierunki studiów musi dokonać trzech wpłat.


Opłata za legitymację. Ile wpłat dokonać?

  • Jeśli kandydat zostanie zakwalifikowany do przyjęcia na kilka kierunków – wnosi jedną opłatę za legitymację (również w przypadku, jeśli podejmuje kształcenie na kilku kierunkach).
  • Jeśli kandydat posiada już legitymację Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie – nie wnosi opłaty za legitymację (dotyczy to między innymi kandydatów na studia drugiego stopnia, którzy są absolwentami Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie). Opłatę za legitymację należy wnieść na to samo konto, co opłatę rekrutacyjną.

 

System nie odnotował dokonania przeze mnie opłaty rekrutacyjnej. Co zrobić?

Jeśli na koncie kandydata nie została zaksięgowana opłata rekrutacyjna należy pilnie skontaktować się z komisją rekrutacyjną za pośrednictwem systemu IRK.

Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego, a system rekrutacyjny został już uruchomiony, czy mogę się już rejestrować?

Można założyć indywidualne konto i uzupełnić dane osobowe. W celu wykonania pełnej rejestracji należy poczekać, na świadectwo z wynikami matur (nie dotyczy kandydatów na kierunki artystyczne oraz osób, które posiadają świadectwo maturalne). O zakwalifikowaniu do przyjęcia nie decyduje kolejność zgłoszeń. Decydują wyniki uzyskane na świadectwie dojrzałości.

Nie posiadam jeszcze dyplomu a chcę ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Co zrobić?

O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się kandydat, który jest już po obronie pracy dyplomowej. Zamiast dyplomu załącza skan zaświadczenia potwierdzającego obronę.

Wyjeżdżam i będę nieobecny w kraju podczas rekrutacji, w jaki sposób mogę dostarczyć dokumenty a później zapisać się na studia?

Jeśli kandydat nie może dokonać wpisu osobiście, powinien wskazać osobę, która na podstawie pisemnego upoważnienia zrobi to w jego imieniu. Upoważnienie pisemne nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Wzór upoważnienia (doc, rozmiar 26 KB). Sposób dokonania wpisu na listę studentów zostanie przekazany przez komisję rekrutacyjną za pośrednictwem indywidualnego konta kandydata w systemie rekrutacyjnym IRK.

 

Pisałem maturę wcześniej a w tym roku ją poprawiałem lub uzupełniałem. Numer którego dokumentu wpisać w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym?

W polu „numer świadectwa dojrzałości” należy wpisać numer dokumentu, który kandydat uzyskał po zdaniu egzaminu maturalnego. Gdy kandydat podwyższył wynik lub zdał egzamin z przedmiotów dodatkowych, otrzymuje aneks do świadectwa dojrzałości, który jest dokumentem uzupełniającym – załącznikiem do świadectwa dojrzałości. W elektronicznym systemie należy umieścić oba dokumenty, a w miejscu wpisywania ocen – należy wpisać najwyższy uzyskany wynik.

Wyniki z których przedmiotów brane są pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym?

O tym, które wyniki uwzględniane są w postępowaniu rekrutacyjnym dowiesz się z naszego systemu rekrutacyjnego IRK. Zasady te są zróżnicowane na poszczególnych kierunkach studiów, zależą również od rodzaju zdawanej matury („stara” lub „nowa”).

Jaki poziom wybierać na maturze – podstawowy czy rozszerzony? Jaki ma to wpływ na liczbę uzyskanych punktów?

Warto zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, ponieważ korzystniejszy jest przelicznik wyniku, co zwiększa szansę przyjęcia, zwłaszcza na obleganych kierunkach. Poniżej przedstawiamy zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego – „nowa matura”:
Wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej komisje rekrutacyjne przeliczają wg zasady:
poziom podstawowy 1% pkt = 1 pkt
poziom rozszerzony 1% pkt = 1,5 pkt

Szczegółowe kryteria kwalifikacji określają sposób przeliczania wyników matur.

Gdy kandydat zdawał maturę na obu poziomach, w rankingu uwzględnia się wynik korzystniejszy dla kandydata (nie dotyczy kierunku filologia angielska).

Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze międzynarodowej?

Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą.
Wynik poziomu SL mnożony jest przez współczynnik 1,5.
Wynik poziomu HL mnożony jest przez współczynnik 2,0.
Wyniki na świadectwie matury międzynarodowej przeliczane będą w następujący sposób:

matura międzynarodowa IB
SL
nowa matura
PP
 matura międzynarodowa IB
HL
nowa matura
PR
7 100% 7 100%
6 90% 6 90%
5 75% 5 75%
4 60% 4 60%
3 45% 3 45%
2 30% 2 30%

Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze dwujęzycznej?

Kandydatom, którzy zdawali maturę dwujęzyczną, ubiegającym się o przyjęcie na kierunki: filologia angielska, filologia germańska, filologia romańska, filologia rosyjska, filologia ukraińska, filologia hiszpańska, filologia włoska komisje rekrutacyjne przeliczą wyniki matur, aby były porównywalne do matury zdawanej na poziomie rozszerzonym:

  • gdy maturzysta uzyska z matury wynik niższy niż 80% pkt, zastosowany zostanie przelicznik 1,25
  • gdy maturzysta uzyska z matury wynik co najmniej 80% pkt, otrzyma 100% pkt

Otrzymany wynik zostanie przemnożony przez współczynnik 1,5. 

 

Jakie są zasady przyjęć dla kandydatów, którzy ukończą szkołę za granicą?

Obywatel polski, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP jest przyjmowany na wybrany kierunek studiów według zasad dla kandydatów ze „starą maturą” (nie dotyczy kandydatów posiadających świadectwo International Baccalaureate (IB) i European Baccalaureate (EB)).

Czy mogę przewidzieć jakie mam szanse, aby dostać się na dany kierunek studiów?

Trudno jest przewidzieć szanse kwalifikacji na poszczególne kierunki. Zainteresowanie kierunkami w każdym roku jest inne, tak samo jak różne są progi punktowe, które zależą od wyników egzaminów maturalnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia. Często kandydaci „asekurują się”, składając podania na kilka kierunków, z których potem rezygnują. Dlatego wskaźniki takie jak liczba kandydatów na miejsce, czy próg punktowy są często mylące. Szczególnie dotyczy to dolnego progu punktowego.

Jakie fotografie wymagane są przez Uczelnię i kiedy mam je donieść?

Kandydat składa fotografię w wersji papierowej w momencie dokonywania wpisu na listę studentów. Wymagana jest fotografia barwna, bez nakrycia głowy, na jasnym tle, naklejona na formularzu wpisowym wydrukowanym z systemu rekrutacyjnego. Wymiary fotografii: 35×45 mm, takie jak do dowodu osobistego.

Jakie dokumenty powinienem dostarczyć po przyjęciu się na studia?

Po zakwalifikowaniu – w dniu wpisu – konieczne jest złożenie następujących dokumentów:

  • podanie kandydata na studia – wydruk z systemu rekrutacyjnego;
  • kopię świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu;
  • kopię aneksu do świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu;
  • kopię dyplomu ukończenia studiów, oryginał do wglądu bądź zaświadczenie stwierdzające ukończenie studiów;
  • zaświadczenie o średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia (dotyczy kierunków drugiego stopnia, na których jest wymagane) lub kopia suplementu do dyplomu, jeśli zawiera informację o średniej ze studiów;
  • zaświadczenie potwierdzające posiadane kwalifikacje nauczycielskie (dotyczy kierunków, na których jest wymagane);
  • zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (dotyczy kierunków: biologia, bioinformatyka, psychologia i biologia zwierząt);
  • aktualna fotografia (w formacie 35×45 mm) naklejona na formularzu wpisowym wydrukowanym z systemu rekrutacyjnego;
  • oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji warunków odpłatności za studia (dotyczy studiów stacjonarnych);
  • 2 egzemplarze umowy w sprawie świadczenia usług edukacyjnych (dotyczy studiów niestacjonarnych i obcokrajowców).

W jaki sposób poznam wyniki rekrutacji?

Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym będzie mógł sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego.

Myślisz o podjęciu studiów? Przeczytaj informator i poznaj zasady rekrutacji. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, a bezstresowo złożysz dokumenty i pomyślnie zakończysz postępowanie kwalifikacyjne.

Obcokrajowców dotyczą te same kryteria przyjęć na studia, co kandydatów posiadających polską „starą maturę”.

1Wypełnij elektroniczny formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie internetowej rekrutacja.uken.krakow.pl (początek rejestracji: 1 czerwca 2024 roku).

W systemie rekrutacyjnym zamieść właściwe dokumenty:

  • skan dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów wyższych w kraju jego wydania wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego;
  • skan certyfikatu znajomości języka polskiego na wymaganym poziomie (na większości kierunków B1 – sprawdź dokładnie w zasadach przyjęć jaki poziom jest wymagany);
  • w przypadku kierunków artystycznych należy zamieścić również skan swojego portfolio.

Wybierz studia którymi jesteś zainteresowany i wpłać opłatę rekrutacyjną na indywidualny numer konta podany w systemie rekrutacyjnym. Poczekaj na decyzję komisji rekrutacyjnej, która zostanie zamieszczona w systemie rekrutacyjnym.

2Jeżeli zostałeś zakwalifikowany – wnieś opłatę za legitymację na konto bankowe, na które wpłacałeś opłatę rekrutacyjną (jeśli nie posiadasz jeszcze legitymacji naszego Uniwersytetu) i dokonaj wpisu na listę studentów. W tym celu przygotuj wymagane dokumenty i dostarcz je w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie.

Z systemu rekrutacyjnego wydrukuj (zakładka „zgłoszenia rekrutacyjne”):

  • podanie kandydata na studia;
  • oświadczenie – dotyczy studiów stacjonarnych;
  • umowę w sprawie opłat za studia niestacjonarne dla cudzoziemców – dotyczy studiów niestacjonarnych;
  • oświadczenie NFZ

oraz przygotuj następujące dokumenty:

  • kopię świadectwa maturalnego/dyplomu zalegalizowanego lub opatrzonego apostille lub innego dokumentu uzyskanego za granicą, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia na uczelniach każdego typu w państwie, w którego systemie działa instytucja wydająca świadectwo/dyplom, wraz z tłumaczeniem na język polski wykonanym przez tłumacza przysięgłego (oryginał do wglądu);
  • kserokopię certyfikatu znajomości języka polskiego na wymaganym poziomie, wydanym przez odpowiednią jednostkę (na większości kierunków wymagany jest poziom B1) – oryginał do wglądu;
  • aktualną fotografię – wykonaną zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (35×45mm);
  • potwierdzenie wniesienia opłaty za legitymację 22 złote – dotyczy osób, które nie posiadają legitymacji Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Dokumenty dodatkowe (dotyczy osób, które je posiadają):

  • kserokopię Karty Polaka;
  • kserokopię karty stałego pobytu;
  • kopię decyzji w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
  • kopię certyfikatu znajomości języka polskiego na poziomie co najmniej C1 wydanego przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
  • kserokopię polisy ubezpieczeniowej;
  • oświadczenie opiekuna prawnego (plik docx, rozmiar 20 KB) – dotyczy niepełnoletnich kandydatów;
  • kserokopię dokumentu potwierdzającego nadanie statusu cudzoziemca „UKR” (uchodźcy) – dotyczy osób, które go posiadają (oryginał do wglądu);
  • pełnomocnictwo do wpisu (plik doc, rozmiar 26 KB) – dotyczy osób, które nie mogą osobiście dokonać wpisu na listę studentów.

Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, nie pobiera się od:

  • cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354, oraz z 2022 r. poz. 91 z późn. zm.);
  • cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczpospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1;
  • posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
  • cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 151 ust. 1 lub art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 tej ustawy lub posiadającego wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

 

Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia wyższe w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prowadzone w języku polskim, jeżeli:

 

strona internetowa Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.49.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 18 maja 2023 roku w sprawie zasad podejmowania i odbywania studiów wyższych w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie przez cudzoziemców