gościł w UKEN
gościł w UKEN
gościł w UKEN
Informujemy, że 29–30 kwietnia i 2 maja 2024 roku wszystkie budynki oraz jednostki organizacyjne Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie będą zamknięte dla stron
Informacje zamieszczone są w zakładce Kandydat.
Szczegółowych informacji udzielają jednostki prowadzące poszczególne kierunki studiów.
Kandydat, który chce ubiegać się o przyjęcie na studia stacjonarne lub niestacjonarne, pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite magisterskie w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zobowiązany jest do:
Każdy kandydat na studia zamieszcza w systemie skany niżej wymienionych dokumentów:
Kandydat może wnieść opłatę na indywidualnie przypisany mu podczas elektronicznej rejestracji numer konta bankowego. Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jedynie w przypadku nieuruchomienia kierunku (ścieżki kształcenia) lub rezygnacji kandydata z rekrutacji na studia tylko do momentu ostatniego dnia elektronicznej rejestracji na wybranym kierunku (ścieżce kształcenia) za pomocą kliknięcia przycisku „rezygnuj”. Zwroty opłat rekrutacyjnych będą realizowane po zakończeniu całego procesu rekrutacji (listopad 2024).
Opłata rekrutacyjna jest osobna dla każdego kierunku studiów (dla każdej ścieżki kształcenia). Jeśli kandydat rejestruje się na przykład na trzy kierunki studiów musi dokonać trzech wpłat.
Jeśli na koncie kandydata nie została zaksięgowana opłata rekrutacyjna należy pilnie skontaktować się z komisją rekrutacyjną za pośrednictwem systemu IRK.
Można założyć indywidualne konto i uzupełnić dane osobowe. W celu wykonania pełnej rejestracji należy poczekać, na świadectwo z wynikami matur (nie dotyczy kandydatów na kierunki artystyczne oraz osób, które posiadają świadectwo maturalne). O zakwalifikowaniu do przyjęcia nie decyduje kolejność zgłoszeń. Decydują wyniki uzyskane na świadectwie dojrzałości.
O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się kandydat, który jest już po obronie pracy dyplomowej. Zamiast dyplomu załącza skan zaświadczenia potwierdzającego obronę.
Jeśli kandydat nie może dokonać wpisu osobiście, powinien wskazać osobę, która na podstawie pisemnego upoważnienia zrobi to w jego imieniu. Upoważnienie pisemne nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Wzór upoważnienia (doc, rozmiar 26 KB). Sposób dokonania wpisu na listę studentów zostanie przekazany przez komisję rekrutacyjną za pośrednictwem indywidualnego konta kandydata w systemie rekrutacyjnym IRK.
W polu „numer świadectwa dojrzałości” należy wpisać numer dokumentu, który kandydat uzyskał po zdaniu egzaminu maturalnego. Gdy kandydat podwyższył wynik lub zdał egzamin z przedmiotów dodatkowych, otrzymuje aneks do świadectwa dojrzałości, który jest dokumentem uzupełniającym – załącznikiem do świadectwa dojrzałości. W elektronicznym systemie należy umieścić oba dokumenty, a w miejscu wpisywania ocen – należy wpisać najwyższy uzyskany wynik.
O tym, które wyniki uwzględniane są w postępowaniu rekrutacyjnym dowiesz się z naszego systemu rekrutacyjnego IRK. Zasady te są zróżnicowane na poszczególnych kierunkach studiów, zależą również od rodzaju zdawanej matury („stara” lub „nowa”).
Warto zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, ponieważ korzystniejszy jest przelicznik wyniku, co zwiększa szansę przyjęcia, zwłaszcza na obleganych kierunkach. Poniżej przedstawiamy zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego – „nowa matura”:
Wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej komisje rekrutacyjne przeliczają wg zasady:
poziom podstawowy 1% pkt = 1 pkt
poziom rozszerzony 1% pkt = 1,5 pkt
Szczegółowe kryteria kwalifikacji określają sposób przeliczania wyników matur.
Gdy kandydat zdawał maturę na obu poziomach, w rankingu uwzględnia się wynik korzystniejszy dla kandydata (nie dotyczy kierunku filologia angielska).
Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą.
Wynik poziomu SL mnożony jest przez współczynnik 1,5.
Wynik poziomu HL mnożony jest przez współczynnik 2,0.
Wyniki na świadectwie matury międzynarodowej przeliczane będą w następujący sposób:
matura międzynarodowa IB SL | nowa matura PP | matura międzynarodowa IB HL | nowa matura PR |
---|---|---|---|
7 | 100% | 7 | 100% |
6 | 90% | 6 | 90% |
5 | 75% | 5 | 75% |
4 | 60% | 4 | 60% |
3 | 45% | 3 | 45% |
2 | 30% | 2 | 30% |
Kandydatom, którzy zdawali maturę dwujęzyczną, ubiegającym się o przyjęcie na kierunki: filologia angielska, filologia germańska, filologia romańska, filologia rosyjska, filologia ukraińska, filologia hiszpańska, filologia włoska komisje rekrutacyjne przeliczą wyniki matur, aby były porównywalne do matury zdawanej na poziomie rozszerzonym:
Otrzymany wynik zostanie przemnożony przez współczynnik 1,5.
Obywatel polski, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP jest przyjmowany na wybrany kierunek studiów według zasad dla kandydatów ze „starą maturą” (nie dotyczy kandydatów posiadających świadectwo International Baccalaureate (IB) i European Baccalaureate (EB)).
Trudno jest przewidzieć szanse kwalifikacji na poszczególne kierunki. Zainteresowanie kierunkami w każdym roku jest inne, tak samo jak różne są progi punktowe, które zależą od wyników egzaminów maturalnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia. Często kandydaci „asekurują się”, składając podania na kilka kierunków, z których potem rezygnują. Dlatego wskaźniki takie jak liczba kandydatów na miejsce, czy próg punktowy są często mylące. Szczególnie dotyczy to dolnego progu punktowego.
Kandydat składa fotografię w wersji papierowej w momencie dokonywania wpisu na listę studentów. Wymagana jest fotografia barwna, bez nakrycia głowy, na jasnym tle, naklejona na formularzu wpisowym wydrukowanym z systemu rekrutacyjnego. Wymiary fotografii: 35×45 mm, takie jak do dowodu osobistego.
Po zakwalifikowaniu – w dniu wpisu – konieczne jest złożenie następujących dokumentów:
Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym będzie mógł sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego.
Myślisz o podjęciu studiów? Przeczytaj informator i poznaj zasady rekrutacji. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, a bezstresowo złożysz dokumenty i pomyślnie zakończysz postępowanie kwalifikacyjne.
Obcokrajowców dotyczą te same kryteria przyjęć na studia, co kandydatów posiadających polską „starą maturę”.
1Wypełnij elektroniczny formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie internetowej rekrutacja.uken.krakow.pl (początek rejestracji: 1 czerwca 2024 roku).
W systemie rekrutacyjnym zamieść właściwe dokumenty:
Wybierz studia którymi jesteś zainteresowany i wpłać opłatę rekrutacyjną na indywidualny numer konta podany w systemie rekrutacyjnym. Poczekaj na decyzję komisji rekrutacyjnej, która zostanie zamieszczona w systemie rekrutacyjnym.
2Jeżeli zostałeś zakwalifikowany – wnieś opłatę za legitymację na konto bankowe, na które wpłacałeś opłatę rekrutacyjną (jeśli nie posiadasz jeszcze legitymacji naszego Uniwersytetu) i dokonaj wpisu na listę studentów. W tym celu przygotuj wymagane dokumenty i dostarcz je w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie.
Z systemu rekrutacyjnego wydrukuj (zakładka „zgłoszenia rekrutacyjne”):
oraz przygotuj następujące dokumenty:
Dokumenty dodatkowe (dotyczy osób, które je posiadają):
Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, nie pobiera się od:
Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia wyższe w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prowadzone w języku polskim, jeżeli:
strona internetowa Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego
W przypadku rezygnacji ze studiów koniecznym jest złożenie w Centrum Obsługi Studenta pisemnej rezygnacji ze studiów. Wszelkie opłaty za studia, w tym czesne, są naliczane do dnia złożenia przez Studenta pisemnej rezygnacji ze studiów lub skreślenia z listy studentów przez Dyrektora Instytutu.
Rozpoczynając studia niestacjonarne student podpisuje z uczelnią umowę cywilnoprawną, regulującą między innymi warunki odpłatności za studia, tj. opłaty, które student jest zobowiązany wnosić w czasie jej trwania. Umowa reguluje również czas na jaki została zawarta oraz warunki jej wypowiedzenia. Kwestia ta jest niezwykle istotna, jeżeli chodzi o opłaty, jakie student jest zobowiązany ponosić w związku ze studiowaniem (czasem trwania umowy) na Uczelni, tj. czesne za studia czy opłaty za inne usługi edukacyjne.
Gdy student decyduje się zrezygnować ze studiów należy pamiętać, że zawarta umowa istnieje i należy ją skutecznie wypowiedzieć. Nie wystarczy przestać uczęszczać na zajęcia czy zadzwonić do Centrum Obsługi Studenta i powiedzieć, że „rezygnuję ze studiów”. Zawarta umowa obowiązuje bowiem nadal w sytuacji, gdy bez złożenia pisemnej rezygnacji ze studiów, student przestaje uczestniczyć w zajęciach i podchodzić do egzaminów, a nawet jeśli student w ogóle nie rozpoczął studiowania na Uniwersytecie, bo wybrał na przykład inną uczelnię i nie odebrał legitymacji. Rozwiązanie umowy wymaga złożenia pisemnej rezygnacji i dopiero od tego momentu Uczelnia nie nalicza opłat. Nieobecność na wykładach i ćwiczeniach nie wystarcza, by uczelnia przestała naliczać opłaty między innymi za czesne, skoro umowa nie została pisemnie rozwiązana przez żadną ze stron i cały czas obowiązuje.
Wzór formularza Rezygnacja ze studiów dostępny jest na stronie internetowej Centrum Obsługi Studenta.