Wykład „Sztuczna inteligencja w prowadzeniu badań naukowych” prof. Andrzeja Dragana

Wyklad-Sztuczna-inteligencja-w-prowadzeniu-badan-naukowych-prof-Andrzeja-Dragana
Kategoria
Nauka
Termin
25 stycznia 2024 16:00 - 17:00
Miejsce
UKEN: Aula Główna

 

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie i Szkoła Doktorska Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zapraszają na wykład „Sztuczna inteligencja w prowadzeniu badań naukowych”, który 25 stycznia 2023 roku o godzinie 16.00 w Auli Głównej przy ul. Podchorążych 2 wygłosi prof. Andrzej Dragan.


Andrzej Dragan

Profesor Andrzej Dragan urodził się w 1978 roku. Studiował w Warszawie oraz na stypendiach w Amsterdamie, Oksfordzie i Lizbonie, a w 2005 roku uzyskał doktorat z fizyki kwantowej. Otrzymał nagrodę Polskiego Towarzystwa Fizycznego za najlepszą pracę magisterską z fizyki w Polsce (2001), stypendium Europejskiej Fundacji Nauki (2001, 2002), granty Komitetu Badań Naukowych (2002, 2003), Nagrodę dla Młodych Naukowców Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2003, 2004), stypendium „Zostańcie z nami!” największego polskiego tygodnika „Polityka” (2004), Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Naukowców (2010). Brał udział w konferencjach i seminariach w Amsterdamie, Brisbane, Durbanie, Glasgow, Londynie, Madrycie, Mińsku, Monachium, Nottingham, Oksfordzie, Singapurze, St. Andrews, Warszawie, Waterloo i Tokio. Członek i były sekretarz naukowy Komitetu Głównego Olimpiady Fizycznej, wcześniej pracował w Imperial College London, University of Nottingham. Obecnie pracuje jako profesor fizyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie również uzyskał habilitację w 2015 roku, oraz profesor wizytujący na National University of Singapore. W 2023 roku uzyskał tytuł naukowy profesora. Kieruje grupą badawczą zajmującą się relatywistyczną informacją kwantową. Nigdy nie próbował kawy.

Wykład realizowany jest jako jeden z cyklu mini-kursów dla doktorantów i naukowców w ramach programu NAWA STER – Umiędzynarodowienie Szkół Doktorskich („Internationalization for Training and Research Excellence”, nr BPI/STE/2021/1/00015/U/00001).

 
 

Wspierane przez iCagenda