Zarządzenie Nr RKR.0211.2.2022
Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 31 stycznia 2022 roku
w sprawie zmiany zarządzenia nr RKR.Z.0211.6.2021 Prorektora ds. Kształcenia
i Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 19 lipca 2021 roku w sprawie organizacji procesu dydaktycznego w roku akademickim 2021/2022

 

Na podstawie § 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 sierpnia 2021 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 1464), uchylającego rozporządzenie z dnia 10 lutego 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2021 r., poz. 363) oraz w zw. z decyzją nr R.D.0211.32.2021 Rektora z dnia 6 września 2021r., działając na podstawie § 5 zarządzenia nr R.Z.0211.47.2021 Rektora z dnia 31 maja 2021 r. w sprawie: podziału kompetencji władz Uczelni na kadencję 2020-2024 od dnia 1 czerwca 2021 roku zarządzam, co następuje:


§ 1

W zarządzeniu nr RKR.Z.0211.6.2021 Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 19 lipca 2021 roku w sprawie organizacji procesu dydaktycznego w roku akademickim 2021/2022 zmienionego zarządzeniem nr RKR.Z.0211.9.2022 Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 6 września 2021 roku dokonuje się poniższych zmian:

  1. § 2 pkt. 1 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
    „wykłady należy organizować w systemie zdalnym za pomocą platformy MS Teams. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość prowadzenia wykładów stacjonarnie, po uzyskaniu zgody Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju, udzielonej na wniosek Dyrektora instytutu (wnioski należy składać w systemie EZD - poczta wewnętrzna);”.
  2. § 2 pkt 2 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
    „zajęcia audytoryjne, konwersatoryjne i laboratoryjne powinny odbywać się w trybie stacjonarnym. Możliwe jest odbywanie części zajęć w trybie zdalnym lub hybrydowym, po uzyskaniu zgody Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju, udzielonej na wniosek Dyrektora instytutu (wnioski należy składać w systemie EZD – poczta wewnętrzna), pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w § 13 rozporządzenia Ministra Nauki i Wyższego w sprawie studiów (dalej: „rozporządzenie”), tj. liczba punktów ECTS jaka może być uzyskana w ramach kształcenia z wykorzystaniem metod i technik na odległość, nie może być większa niż:
    a) 50 % liczby punktów, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (określonych w programie studiów) – w przypadku studiów o profilu praktycznym;
    b) 75% liczby punktów, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (określonych w programie studiów) – w przypadku studiów o profilu ogólnoakademickim;”.
  3. § 2 pkt 4 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
    „Wykłady ogólnouczelniane w semestrze zimowym i letnim będą się odbywały wyłącznie w formie synchronicznej, za pośrednictwem platformy MS Teams lub platformy Moodle, z możliwością odtworzenia nagranego wykładu w dowolnie wybranym przez studenta czasie. Należy zablokować w harmonogramach tych roczników, w których planach studiów są uwzględnione wykłady ogólnouczelniane, wtorki i środy od godziny 18.30. Dyrektorzy instytutów są odpowiedzialni za poinformowanie o wykładach ogólnouczelnianych tych studentów, którzy mają w bieżącym semestrze obowiązek ich realizacji.”


§ 2

Pozostałe zapisy zarządzenie nie ulegają zmianie.


§ 3

Tekst jednolity zarządzenia nr RKR.Z.0211.6.2021 Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.


§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

Prorektor ds. Kształcenia i Rozwoju
dr hab. Robert Stawarz, prof. UP

Załącznik nr 1 do zarządzenia Prorektora ds. Kształcenia i Rozwoju nr RKR.Z.0211.2.2022