Zapraszamy na studia stacjonarne dofinansowane ze środków Unii Europejskiej na kierunkach:
Studia zapewnią Ci najlepsze w Polsce przygotowanie do pracy w zawodzie nauczyciela, między innymi dzięki:
- samodzielnemu kształtowaniu ścieżek rozwoju osobowego, naukowego i zawodowego
- tutoringowi, który pozwoli Ci na rozwijanie kreatywności i samodzielności myślenia
- uczestnictwu w wizytach studyjnych w szkołach prowadzących innowacyjne nauczanie, bezpłatnym zagranicznym wyjazdom do ośrodków edukacyjnych
- zajęciom prowadzonym w nowoczesnych laboratoriach.
Projekt „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” da Ci możliwość zdobycia wysokiej klasy kwalifikacji zawodowych we współpracy z profesjonalną kadrą badaczy i praktyków, zaangażowanych w kreowanie zmian w edukacji szkolnej, wywodzących się z krakowskiej szkoły dydaktycznej.
O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.
Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokoje 52 i 53
telefony 12 662 60 93
rekrutacja@up.krakow.pl
Adres jednostki | Kierunek |
---|---|
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki |
informatyka |
Instytut Biologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 229N telefon 12 662 78 20 instytut.biologii@up.krakow.pl |
bioinformatyka |
Instytut Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 236 telefon 12 662 64 46 inpa@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych |
dziennikarstwo dziennikarstwo społeczne etyka – mediacje i negocjacje stosunki międzynarodowe |
Instytut Filologii Angielskiej Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203 telefon 12 662 62 05 filologia.angielska@up.krakow.pl |
filologia angielska |
Instytut Filologii Polskiej Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563 telefon 12 662 61 44 polon@up.krakow.pl |
filologia polska kulturoznawstwo i wiedza o mediach logopedia media content & creative writing |
Instytut Filozofii i Socjologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 242 telefon 12 662 62 23 ifis@up.krakow.pl |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii kogniwistyka socjologia zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi |
Instytut Geografii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442 telefon 12 662 62 45 geograf@up.krakow.pl |
geografia |
Instytut Historii i Archiwistyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324 telefon 12 662 61 82 historia@up.krakow.pl |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja |
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej Kraków, ul. Mazowiecka 43 telefon 12 662 66 72 imiea@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej |
art & science |
Instytut Matematyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 212 telefon 12 662 62 73 instmat@up.krakow.pl |
matematyka |
Instytut Nauk o Informacji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 360 telefon 12 662 61 76 inoi@up.krakow.pl |
architektura informacji |
Instytut Nauk Technicznych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32 telefon 12 662 63 31 technika@up.krakow.pl |
edukacja techniczno-informatyczna |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 101 telefon 12 662 67 31 filologia.germanska@up.krakow.pl |
filologia germańska |
Instytut Neofilologii ul. Podchorążych 2, pokój 101 telefon 12 662 67 47 filologia.hiszpanska@up.krakow.pl |
filologia hiszpańska |
Instytut Neofilologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 255 telefon 12 662 62 01 filologia.romanska@up.krakow.pl |
filologia romańska |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 101 telefon 12 662 67 31 filologia.rosyjska@up.krakow.pl |
filologia rosyjska |
Instytut Neofilologii |
filologia włoska |
Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej strona internetowa Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Instytut Pedagogiki Specjalnej, Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 110 telefon 12 662 66 36 ipskn@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Pedagogiki Specjalnej, Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli |
pedagogika specjalna |
Instytut Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny strona internetowa Instytutu Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny |
nauki o rodzinie pedagogika polityka społeczna |
Instytut Prawa i Ekonomii i Administracji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 telefon 12 662 62 11 ipe@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Prawa i Ekonomii i Administracji |
administracja |
Instytut Psychologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348 telefon 12 662 62 29 psych@up.krakow.pl |
psychologia |
Instytut Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112 telefon 12 662 79 50 isszp@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego |
praca socjalna |
Instytut Sztuki i Designu |
art & design design digital design grafika komunikacja wizualna sztuka i media sztuka współczesna |
Rok akademicki 2021/2022
Kierunek studiów | Studia drugiego stopnia stacjonarne | Studia drugiego stopnia niestacjonarne | ||
---|---|---|---|---|
administracja | 70 | 120 | ||
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo | 30 | 25 | ||
art & design | 150 | – | ||
bezpieczeństwo państwa | 90 | 60 | ||
biologia | 30 | 20 | ||
edukacja techniczno-informatyczna | 20 (2-letnie), 20 (1,5-roczne) | 20 (2-letnie), 20 (1,5-roczne) | ||
ekonomia społeczna | 35 | 20 | ||
etyka – mediacje i negocjacje | 30 | 25 | ||
filologia angielska | 60 | 60 | ||
filologia germańska | 25 | – | ||
filologia hiszpańska | 30 | – | ||
filologia polska | 30 | 25 | ||
filologia romańska | 25 | – | ||
filologia rosyjska | 30 | – | ||
filologia włoska | 25 | – | ||
filozofia | 30 | 25 | ||
fizyka | 20 | – | ||
geografia | 30 | 20 | ||
geopolityka (pod warunkiem uzyskania zgody MEiN) | 60 | 60 | ||
gospodarka przestrzenna | 25 | 25 | ||
grafika | 8 | – | ||
historia | 25 | 25 | ||
informatyka | 30 (1,5-roczne) | 30 (1,5-roczne) | ||
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 25 | 25 | ||
logopedia | 30 | – | ||
matematyka | 60 | 60 | ||
odnowa biologiczna | – | 20 | ||
pedagogika | 30 | 30 | ||
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 90 | 140 | ||
pedagogika specjalna | 90 | 90 | ||
politologia | 30 | 25 | ||
polityka społeczna | 25 | 25 | ||
praca socjalna | 30 | 40 | ||
socjologia | 60 | 30 | ||
stosunki międzynarodowe | 60 | 30 | ||
stosunki niemcoznawcze i środkowoeuropejskie | 25 | – | ||
sztuka i edukacja | 35 | – | ||
sztuka współczesna | 26 | – | ||
turystyka historyczna i dziedzictwo kulturowe | 25 | – | ||
turystyka i rekreacja | 45 | 20 | ||
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe | 50 | – |
O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.
Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokoje 52 i 53
telefony 12 662 60 93
rekrutacja@up.krakow.pl
Adres jednostki | Kierunek |
---|---|
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki |
informatyka |
Instytut Biologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 229N telefon 12 662 78 20 instytut.biologii@up.krakow.pl |
bioinformatyka |
Instytut Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 236 telefon 12 662 64 46 inpa@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych |
dziennikarstwo dziennikarstwo społeczne etyka – mediacje i negocjacje stosunki międzynarodowe |
Instytut Filologii Angielskiej Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203 telefon 12 662 62 05 filologia.angielska@up.krakow.pl |
filologia angielska |
Instytut Filologii Polskiej Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563 telefon 12 662 61 44 polon@up.krakow.pl |
filologia polska kulturoznawstwo i wiedza o mediach logopedia media content & creative writing |
Instytut Filozofii i Socjologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 242 telefon 12 662 62 23 ifis@up.krakow.pl |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii kogniwistyka socjologia zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi |
Instytut Geografii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442 telefon 12 662 62 45 geograf@up.krakow.pl |
geografia |
Instytut Historii i Archiwistyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324 telefon 12 662 61 82 historia@up.krakow.pl |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja |
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej Kraków, ul. Mazowiecka 43 telefon 12 662 66 72 imiea@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej |
art & science |
Instytut Matematyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 212 telefon 12 662 62 73 instmat@up.krakow.pl |
matematyka |
Instytut Nauk o Informacji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 360 telefon 12 662 61 76 inoi@up.krakow.pl |
architektura informacji |
Instytut Nauk Technicznych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32 telefon 12 662 63 31 technika@up.krakow.pl |
edukacja techniczno-informatyczna |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 101 telefon 12 662 67 31 filologia.germanska@up.krakow.pl |
filologia germańska |
Instytut Neofilologii ul. Podchorążych 2, pokój 101 telefon 12 662 67 47 filologia.hiszpanska@up.krakow.pl |
filologia hiszpańska |
Instytut Neofilologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 255 telefon 12 662 62 01 filologia.romanska@up.krakow.pl |
filologia romańska |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 101 telefon 12 662 67 31 filologia.rosyjska@up.krakow.pl |
filologia rosyjska |
Instytut Neofilologii |
filologia włoska |
Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej strona internetowa Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Instytut Pedagogiki Specjalnej, Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 110 telefon 12 662 66 36 ipskn@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Pedagogiki Specjalnej, Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli |
pedagogika specjalna |
Instytut Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny strona internetowa Instytutu Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny |
nauki o rodzinie pedagogika polityka społeczna |
Instytut Prawa i Ekonomii i Administracji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 telefon 12 662 62 11 ipe@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Prawa i Ekonomii i Administracji |
administracja |
Instytut Psychologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348 telefon 12 662 62 29 psych@up.krakow.pl |
psychologia |
Instytut Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112 telefon 12 662 79 50 isszp@up.krakow.pl strona internetowa Instytutu Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego |
praca socjalna |
Instytut Sztuki i Designu |
art & design design digital design grafika komunikacja wizualna sztuka i media sztuka współczesna |
Rok akademicki 2022/2023
Kierunek studiów | Studia drugiego stopnia stacjonarne | Studia drugiego stopnia niestacjonarne | ||
---|---|---|---|---|
administracja | 100 | 120 | ||
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja | 25 | 25 | ||
art & design | 120 | – | ||
bezpieczeństwo państwa | 100 | 80 | ||
biologia | 45 | 30 | ||
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego | 15 | 20 | ||
dziennikarstwo przyrodnicze | 40 | 30 | ||
dziennikarstwo społeczne | 60 | 40 | ||
edukacja techniczno-informatyczna | 60 (2-letnie), 60 (1,5-roczne) | 30 (2-letnie), 30 (1,5-roczne) | ||
ekonomia społeczna | 60 | 60 | ||
etyka – mediacje i negocjacje | 60 | 60 | ||
filologia angielska | 60 | 60 | ||
filologia germańska | 25 | – | ||
filologia hiszpańska | 25 | – | ||
filologia polska | 75 | 45 | ||
filologia romańska | 25 | – | ||
filologia rosyjska | 25 | – | ||
filologia włoska | 25 | – | ||
fizyka | 50 | 40 | ||
geografia | 50 | 30 | ||
geopolityka | 60 | 60 | ||
gospodarka przestrzenna | 25 | 25 | ||
grafika – projektowanie graficzne i multimedia | 8 | – | ||
historia | 25 | 25 | ||
informatyka | 30 | 45 | ||
inżynieria bezpieczeństwa | 60 | 60 | ||
kryminalistyka | 100 | 60 | ||
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 30 | 25 | ||
logopedia | 30 | – | ||
malarstwo | 35 | – | ||
matematyka | 90 | 60 | ||
media content & creative writing | 60 | 30 | ||
nauki o rodzinie | 30 | 30 | ||
odnowa biologiczna | – | 30 | ||
pedagogika | 60 | 60 | ||
praca socjalna | 50 | 45 | ||
socjologia | 70 | 70 | ||
stosunki międzynarodowe | 60 | 60 | ||
stosunki niemcoznawcze i środkowoeuropejskie | 15 | – | ||
sztuka i edukacja | 35 | – | ||
sztuka współczesna | 22 | – | ||
turystyka i rekreacja | 45 | 20 | ||
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe | 60 | – | ||
zarządzanie w służbach społecznych | 50 | 40 |
Rok akademicki 2020/2021
Kierunek studiów | Studia drugiego stopnia stacjonarne | Studia drugiego stopnia niestacjonarne | ||
---|---|---|---|---|
administracja | 60 | 90 | ||
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo | 30 | 15 | ||
art & design | 100 | – | ||
bezpieczeństwo państwa | 100 | 90 | ||
biologia | 30 | 20 | ||
edukacja techniczno-informatyczna | 60 | 30 | ||
ekonomia społeczna | 35 | 30 | ||
etyka – mediacje i negocjacje | 45 | 15 | ||
filologia angielska | 60 | 45 | ||
filologia germańska | 30 | – | ||
filologia hiszpańska | 30 | – | ||
filologia polska | 45 | 15 | ||
filologia romańska | 20 | – | ||
filologia rosyjska | 30 | – | ||
filologia włoska | 20 | – | ||
filozofia | 15 | 15 | ||
fizyka | 15 | – | ||
geografia | 30 | 15 | ||
gospodarka przestrzenna | 30 | 30 | ||
grafika | 12 | – | ||
historia | 30 | 15 | ||
informatyka | 30 | 30 | ||
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 30 | 15 | ||
logopedia | 40 | – | ||
matematyka | 60 | 40 | ||
odnowa biologiczna | – | 30 | ||
pedagogika | 50 | 30 | ||
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 90 | 120 | ||
pedagogika specjalna | 60 | 60 | ||
politologia | 30 | 15 | ||
polityka społeczna | 15 | 15 | ||
praca socjalna | 40 | 30 | ||
socjologia | 40 | 15 | ||
stosunki międzynarodowe | 60 | 30 | ||
stosunki niemcoznawcze i środkowoeuropejskie | 15 | – | ||
sztuka i edukacja | 30 | – | ||
sztuka współczesna | 20 | – | ||
turystyka historyczna i dziedzictwo kulturowe | 30 | – | ||
turystyka i rekreacja | 60 | 15 | ||
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe | 40 | – |
Gdzie znajdę informację na temat studiów prowadzonych na Uniwersytecie Pedagogicznym?
Informacje zamieszczone są w zakładce Kandydat.
Gdzie uzyskam więcej informacji na temat prowadzonych studiów?
Szczegółowych informacji udzielają jednostki prowadzące poszczególne kierunki studiów.
Jak wygląda proces rekrutacji?
Kandydat, który chce ubiegać się o przyjęcie na studia stacjonarne lub niestacjonarne, pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite magisterskie w Uniwersytecie Pedagogicznym zobowiązany jest do:
- wypełnienia elektronicznego formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej rekrutacja-studia.up.krakow.pl (początek rejestracji od 1 czerwca 2022 roku);
- wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto bankowe, wygenerowane przez Elektroniczny System Rekrutacyjny;
- wpisania wyników, zamieszczenia skanu wymaganych dokumentów i fotografii w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym;
- dokonania wpisu na studia (pod warunkiem zakwalifikowania do przyjęcia na studia).
Jakie dokumenty muszę złożyć, chcąc ubiegać się o przyjęcie na studia?
Każdy kandydat na studia zamieszcza w systemie skany niżej wymienionych dokumentów:
- skan świadectwa dojrzałości;
- skan aneksu do świadectwa dojrzałości – w przypadku poprawy lub uzupełnienia matury;
- skan dyplomu licencjata, inżyniera lub magistra – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Kandydaci – absolwenci roku 2021/2022 ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą zamieścić skan zaświadczenia o zdaniu egzaminu dyplomowego i uzyskanej ocenie na dyplomie. Kopię dyplomu wraz oryginałem do wglądu kandydat zobowiązany jest doręczyć komisji rekrutacyjnej w terminie przez nią ustalonym.
W jaki sposób mogę dokonać opłaty rekrutacyjnej?
Kandydat może wnieść opłatę: w banku, na poczcie lub przez internet, na indywidualnie przypisany mu podczas elektronicznej rejestracji numer konta bankowego. Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jedynie w przypadku nieuruchomienia kierunku (ścieżki kształcenia) lub rezygnacji kandydata z rekrutacji na studia tylko do momentu ostatniego dnia elektronicznej rejestracji na wybranym kierunku (ścieżce kształcenia) za pomocą kliknięcia przycisku „rezygnuj”.
Chcę zarejestrować się na kilka kierunków studiów. Ile wpłat mam dokonać?
Opłata rekrutacyjna jest osobna dla każdego kierunku studiów (dla każdej ścieżki kształcenia). Jeśli kandydat rejestruje się na przykład na trzy kierunki studiów musi dokonać trzech wpłat.
Opłata za legitymację. Ile wpłat dokonać?
- Jeśli kandydat zostanie zakwalifikowany do przyjęcia na kilka kierunków – wnosi jedną opłatę za legitymację (również w przypadku, jeśli podejmuje kształcenie na kilku kierunkach).
- Jeśli kandydat posiada już legitymację Uniwersytetu Pedagogicznego – nie wnosi opłaty za legitymację (dotyczy to między innymi kandydatów na studia drugiego stopnia, którzy są absolwentami Uniwersytetu Pedagogicznego).
System nie odnotował dokonania przeze mnie opłaty rekrutacyjnej. Co zrobić?
Jeśli kandydat posiada potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej, nie musi się martwić. Aby kwota została zaksięgowana na jego koncie, może upłynąć nawet kilka dni. Najszybciej informacja pojawi się po dokonaniu wpłaty przez internetowe konto bankowe, dłużej trwa księgowanie wpłat dokonanych na poczcie. Należy pamiętać, aby zachować potwierdzenie opłaty. Jeśli na koncie kandydata nie została zaksięgowana opłata rekrutacyjna należy pilnie skontaktować się z komisją rekrutacyjną oraz przesłać potwierdzenie wniesienia opłaty na wskazany w informatorze elektronicznym adres mailowy.
Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego, a system rekrutacyjny został już uruchomiony, czy mogę się już rejestrować?
Można założyć indywidualne konto i uzupełnić dane osobowe. W celu wykonania pełnej rejestracji należy poczekać, na świadectwo z wynikami matur (nie dotyczy kandydatów na kierunki artystyczne oraz osób, które posiadają świadectwo maturalne). O zakwalifikowaniu do przyjęcia nie decyduje kolejność zgłoszeń. Decydują wyniki uzyskane na świadectwie dojrzałości.
Nie posiadam jeszcze dyplomu a chcę ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Co zrobić?
O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się kandydat, który jest już po obronie pracy dyplomowej. Zamiast dyplomu załącza skan zaświadczenia potwierdzającego obronę.
Wyjeżdżam i będę nieobecny w kraju podczas rekrutacji, w jaki sposób mogę dostarczyć dokumenty a później zapisać się na studia?
Jeśli kandydat nie może dokonać wpisu osobiście, powinien wskazać osobę, która na podstawie pisemnego upoważnienia zrobi to w jego imieniu. Upoważnienie pisemne nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Wzór upoważnienia.
Sposób dokonania wpisu na listę studentów zostanie przekazany przez komisję rekrutacyjną za pośrednictwem indywidualnego konta kandydata oraz wiadomości wysłanej na adres mailowy wskazany w elektronicznym systemie.
Pisałem maturę wcześniej a w tym roku ją poprawiałem lub uzupełniałem. Numer którego dokumentu wpisać w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym?
W polu „numer świadectwa dojrzałości” należy wpisać numer dokumentu, który kandydat uzyskał po zdaniu egzaminu maturalnego. Gdy kandydat podwyższył wynik lub zdał egzamin z przedmiotów dodatkowych, otrzymuje aneks do świadectwa dojrzałości, który jest dokumentem uzupełniającym – załącznikiem do świadectwa dojrzałości. W elektronicznym systemie należy umieścić oba dokumenty, a w miejscu wpisywania ocen – należy wpisać najwyższy uzyskany wynik.
Wyniki z których przedmiotów brane są pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym?
O tym, które wyniki uwzględniane są w postępowaniu rekrutacyjnym dowiesz się z zakładki Kandydat. Zasady te są zróżnicowane na poszczególnych kierunkach studiów, zależą również od rodzaju zdawanej matury („stara” lub „nowa”).
Jaki poziom wybierać na maturze – podstawowy czy rozszerzony? Jaki ma to wpływ na liczbę uzyskanych punktów?
Warto zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, ponieważ korzystniejszy jest przelicznik wyniku, co zwiększa szansę przyjęcia, zwłaszcza na obleganych kierunkach. Poniżej przedstawiamy zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego – „nowa matura”:
Wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej komisje rekrutacyjne przeliczają wg zasady:
poziom podstawowy 1% pkt = 1 pkt
poziom rozszerzony 1% pkt = 1,5 pkt
Szczegółowe kryteria kwalifikacji określają sposób przeliczania wyników matur.
Gdy kandydat zdawał maturę na obu poziomach, w rankingu uwzględnia się wynik korzystniejszy dla kandydata (nie dotyczy kierunku filologia angielska).
Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze międzynarodowej?
Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą.
Wynik poziomu SL mnożony jest przez współczynnik 1,5.
Wynik poziomu HL mnożony jest przez współczynnik 2,0.
Wyniki na świadectwie matury międzynarodowej przeliczane będą w następujący sposób:
matura międzynarodowa IB SL | nowa matura PP | matura międzynarodowa IB HL | nowa matura PR |
---|---|---|---|
7 | 100% | 7 | 100% |
6 | 90% | 6 | 90% |
5 | 75% | 5 | 75% |
4 | 60% | 4 | 60% |
3 | 45% | 3 | 45% |
2 | 30% | 2 | 30% |
Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze dwujęzycznej?
Kandydatom, którzy zdawali maturę dwujęzyczną, ubiegającym się o przyjęcie na kierunki: filologia angielska, filologia germańska, filologia romańska, filologia rosyjska, filologia hiszpańska, filologia włoska komisje rekrutacyjne przeliczą wyniki matur, aby były porównywalne do matury zdawanej na poziomie rozszerzonym:
- gdy maturzysta uzyska z matury wynik niższy niż 80% pkt, zastosowany zostanie przelicznik 1,25
- gdy maturzysta uzyska z matury wynik co najmniej 80% pkt, otrzyma 100% pkt
Otrzymany wynik zostanie przemnożony przez współczynnik 1,5.
Jakie są zasady przyjęć dla kandydatów, którzy ukończą szkołę za granicą?
Obywatel polski, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP jest przyjmowany na wybrany kierunek studiów według zasad dla kandydatów ze „starą maturą” (nie dotyczy kandydatów posiadających świadectwo International Baccalaureate (IB) i European Baccalaureate (EB)).
Czy mogę przewidzieć jakie mam szanse, aby dostać się na dany kierunek studiów?
Trudno jest przewidzieć szanse kwalifikacji na poszczególne kierunki. Zainteresowanie kierunkami w każdym roku jest inne, tak samo jak różne są progi punktowe, które zależą od wyników egzaminów maturalnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia. Często kandydaci „asekurują się”, składając podania na kilka kierunków, z których potem rezygnują. Dlatego wskaźniki takie jak liczba kandydatów na miejsce, czy próg punktowy są często mylące. Szczególnie dotyczy to dolnego progu punktowego.
Jakie fotografie wymagane są przez Uczelnię i kiedy mam je donieść?
Kandydat składa fotografię dopiero w momencie dokonywania wpisu na listę studentów. Wymagana jest fotografia barwna, bez nakrycia głowy, na jasnym tle, naklejona na formularzu wpisowym wydrukowanym z systemu rekrutacyjnego. Wymiary fotografii: 35×45 mm, takie jak do dowodu osobistego.
Jakie dokumenty powinienem dostarczyć po przyjęciu się na studia?
Po zakwalifikowaniu – w dniu wpisu – konieczne jest złożenie następujących dokumentów:
- formularz wpisowy – wydruk z systemu rekrutacyjnego
- kopię świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu
- kopię aneksu do świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu
- kopię dyplomu ukończenia studiów, oryginał do wglądu bądź zaświadczenie stwierdzające ukończenie studiów
- zaświadczenie o średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia (dotyczy kierunków drugiego stopnia, na których jest wymagane) lub kopia suplementu do dyplomu, jeśli zawiera informację o średniej ze studiów
- zaświadczenie potwierdzające posiadane kwalifikacje nauczycielskie (dotyczy kierunków, na których jest wymagane)
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (dotyczy kierunków: biologia, bioinformatyka, ochrona środowiska, odnowa biologiczna, psychologia i biologia zwierząt)
- aktualna fotografia (w formacie 35×45 mm) naklejona na formularzu wpisowym wydrukowanym z systemu rekrutacyjnego
- deklarację wyboru języka (wydruk z systemu rekrutacyjnego)
- 2 egzemplarze umowy w sprawie świadczenia usług edukacyjnych (dotyczy studiów niestacjonarnych i obcokrajowców).
W jaki sposób poznam wyniki rekrutacj?
Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym będzie mógł sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego. Informacja zostanie również wysłana na adres mailowy wskazany w elektronicznym systemie.